K&H: az új kockázati életbiztosítások ötödét már a mobilbankban kötik az ügyfelek.
2023.04.17

Váratlan események bármikor okozhatnak kellemetlenséget életünkben. A K&H mobilbankjában ezért egyre több biztosítási szolgáltatás érhető el: kockázati életbiztosítás, kárbejelentés és a kárügyintézés is nyomon követhető, valamint az összes, már megkötött biztosítást könnyen, egyszerűen és gyorsan át lehet tekinteni. Kockázati életbiztosítást már minden ötödik ügyfél a K&H mobilbankban köt, melyben akár Kate, a K&H személyes digitális asszisztense is segítséget nyújt.

A K&H Csoport az éllovasok közé tartozik a mindennapi pénzügyek intézését megkönnyítő digitális megoldások terén Magyarországon, amelyhez felhasználja belga anyabankja, a KBC tapasztalatait és fejlesztéseit is. A pénzintézet most újabb innovatív digitális megoldásokat mutatott be, melynek köszönhetően már köthetünk a mobilunkon kockázati életbiztosítást, kárbejelentést tehetünk és a kárügyintézést is nyomon követhetjük, valamint áttekinthetjük a K&H mobilbankban egy felületen az összes biztosításunkat is.

Szinte nincs is az életnek olyan területe, amelyre ne kínálnánk védőhálót” – jelentette ki Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese, hozzátéve, hogy többek között kockázati életbiztosítási és nyugdíjbiztosítási ügyekben is érdemes hozzájuk fordulni. Ráadásul a biztosításkötés soha nem volt ennyire egyszerű: a szerződéskötés, a kárbejelentés, a kárügyintézés nyomon követése, illetve a szükséges dokumentumok kezelése immár könnyedén elérhető a K&H mobilbanki applikációján keresztül is. Az ügyfelek tájékozódását nagyban segíti Kate, a K&H-nál tavaly bevezetett személyes digitális asszisztens is. A tapasztalatok kedvezőek: az új kockázati életbiztosítások 20 százalékát már a mobilbankban kötik az ügyfelek.

Versenyben az ügyfelekért

A biztosítási szakma lényegében minden kockázatra fejlesztett már valamilyen biztosítási megoldást. Új biztosítási termékkel tehát nehéz előállni. Viszont az ügyfelek magasabb színvonalú kiszolgálása meghatározza, hogy melyik biztosítóhoz érdemes pártolni. „Az innováció a versenyképesség kulcsa” – jelentette ki Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. Hozzátette: „az a cég, amely nem vezet be új terméket, szolgáltatást vagy technológiát, előbb-utóbb lemarad a piaci versenyben. Az innovatív cégek versenyelőnye egyértelmű – ez derül ki a K&H innovációs indexből is, amelyet a közepes- és nagyvállalatok körében félévente mérünk itthon. A K&H maga is folyamatosan újít, fejleszt.

Németh Balázs elmondta: a prognózisok szerint 2024-re több mint 7,1 milliárd mobiltelefon-felhasználó lesz a Földön, vagyis tízből 9 embernek lesz mobiltelefonja – ezek elsöprő többsége okostelefon. A pénzügyek intézése egyre inkább a digitális térbe, a számítógépekről és a laptopokról az okoseszközökbe költözik. A K&H célja, hogy a legfejlettebb digitális megoldásokat nyújtsa ügyfelei számára, minél több szolgáltatást elérhetővé téve egyetlen platformon. A fogyasztói preferenciák világtendenciája ugyanis ezt diktálja. Vagyis az az igény, hogy a banki- és biztosítási szolgáltatások beköltözzenek az emberek zsebébe. A K&H-nál pedig mindig kéznél van Kate, a személyes digitális asszisztens is, aki segít akár eligazodni a sok funkció között, akár magát a szolgáltatást is elindítja.

Vezet a K&H mobilbank applikációja

A digitális csatornák népszerűségét támasztják alá a K&H számai is: a pénzintézet ügyfeleinek 88 százaléka használja a digitális csatornákat, összesen 670 ezer digitálisan aktív ügyfelük van, ezen belül a mobilbankot mintegy félmillió ügyfél használja. Havonta mintegy 3,2 millió érintésmentes fizetési tranzakciót bonyolítanak le, melyek ötöde immár valamilyen okoseszközön (okostelefonon, okosórán) bonyolódik le. Az appstore-okban a K&H mobilapplikációja a legjobb értékelést kapta: mind az iOS, mind az Android 4,7 pontot kapott a lehetséges ötből.

A K&H mobilbankban elérhető biztosítási szolgáltatások közül az egyik legnépszerűbb az utasbiztosítás, mely 2021-ről 2022-re több mint 5 százalékkal növekedett, több mint 12 ezren a mobiljukon kötik meg ezt a fajta biztosítást, de szintén nagy ugrást ért el a törlesztő biztosítás is, melynek a K&H mobilbankban történő kötése egy év alatt közel 20 százalékot emelkedett. A mobilon bejelentett kárügyek száma is növekszik, a funkció K&H mobilbanki megjelenése óta a bejelentések 7 százaléka ezen a csatornán keresztül érkezett.

Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettesének meggyőződése, hogy a jövőbe mutató innovatív digitális megoldások révén mind az ügyfelek elégettségét, mind pedig piaci pozíciójukat tovább fogják erősíteni.