Több mint 150 ezren fordultak már a MABISZ ügyfélszolgálatához
2017.06.16
A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) 2010. szeptember 1-je óta mûködõ ügyfélszolgálatához 2016 negyedik negyedévével bezárólag már 149 922 megkeresés érkezett. Továbbra is a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítással (kgfb) kapcsolatos kérdések a leggyakoribbak, és a tavalyi évben is a telefonos megkeresések domináltak.

Az idei évben már 6000-nél is több alkalommal keresték fel a MABISZ ügyfélszolgálatát, így mûködése hetedik évében már a 150 ezret is meghaladja a megkeresések száma. De a tavalyi év is mérföldkõnek számít a szolgáltatás életében: kevés híján 30 ezer befutó kérdést kezelt az ügyfélszolgálat, ami 6,5 ezerrel haladja meg az elõzõ öt év átlagát.

„Az adatok híven jelzik, hogy milyen fontos szerepet tölt be a fogyasztóvédelemben a MABISZ ügyfélszolgálati csatornája. Az ügyfélszolgálat a várakozásokon felül betölti azt a szerepet, amelyet 2010 õszi létrehozásakor elvártunk az új intézménytõl. S ennek is része lehet abban, hogy a közvélemény-kutatások szerint a biztosítók megítélése a lakosság körében évrõl évre javul” – jelentette ki Molnos Dániel, a Magyar Biztosítók Szövetségnek fõtitkára.
Az eddigi évek tapasztalatainak megfelelõen ezúttal is a kgfb volt a legtöbb kérdést felvetõ téma.

Az ügyfélmegkereséek módjában nincs változás. A korábbi évekhez hasonlóan továbbra is a telefont preferálja a legtöbb információt kérõ, 2016-ban 24 759 kérdés érkezett ezen a csatornán. E-emailes megkereséssel 2572 esetben éltek az ügyfelek.