Flottabiztosítás: káros a tavalyi kgfb-szabályozás
2011.11.14
A nagyobb céges flották számára egyértelmûen káros az a tavaly óta élõ kgfb-szabályozás, amely a biztosítókat csak elõre meghirdetett tarifákon engedi szerzõdni az ügyfelekkel – írja a Napi Gazdaság.

A PSZÁF azért büntette a Generali Providencia Biztosítót, mert a már meglévõ flottás ügyfeleinek más díjat közölt a díjértesítõben, mint ami az október 30-ai díjhirdetésben szerepelt. A PSZÁF tavaly októberben kötelezte a biztosítókat arra, hogy a flották esetében is elõre hirdessék meg a díjaikat. Korábban a biztosítók lényegében teljesen szabadon alkalmazták a \"flottakedvezményt\", nem csupán cégeknek, hanem magánszemélyeknek is tetemes, egyedi díjakat adtak, ami sokak szerint veszélyeztette az átlátható versenyt. A szakemberek szerint ugyanakkor a szabályozás kissé túllõtt a célon, hiszen nem igazán engedi érvényesülni a flották szempontjából a kgfb-törvény diszpozitív (eltérést engedõ) szabályozását.

A flottakérdés ugyan letisztult, de a biztosítóknak helytelen logikára épülõ szabályozási környezetben kell dolgozniuk – nyilatkozta a lapnak a flottabiztosítások terén belépni kívánó CIG EMABIT vezérigazgatója, Csurgó Ottó.

Máhig Attila, a Groupama Garancia nem életbiztosítási ügyvezetõ igazgatója szerint attól, hogy csak kötött díjrendszerrel tudnak a biztosítók versenyezni, mindenképpen tisztul a helyzet. Ugyanakkor ez a fajta tarifahirdetés nem teszi lehetõvé, hogy a flotta díját annak saját kártapasztalata alapján, egyedileg tudják meghatározni a biztosítók. A flottával rendelkezõ cégek ugyanolyan, sõt sokszor jobb alkupozícióban vannak, mint a biztosítók. A saját flottát jól kezelõ, így kedvezõ káreredményeket elérõ cégek számára kifejezetten hátrányos lehet, hogy a biztosító ezt az átlagnál jobb flottakezelést a díjakban nem tudja kifejezni − érvel Máhig Attila.

A fentiek nyomán nem sok értelme van a kötött díjaknak, legalábbis a nagyobb flottáknál − véli Flamich Gábor, a Signal gépjármû-biztosítási fõosztályvezetõje. A kisebbeknél (15-20 gépjármûnél) lehet, hogy egyszerûsíti az ügyfelek döntését, de a nagyobb flottáknál bebetonozza a piacot a fix tarifa − érvel a szakember. Megyeri Gábor, az Uniqa gépjármû-biztosítási területvezetõje szerint érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy a kifejezetten nagy méretû flották körében a feleknek nagyobb szabadságuk legyen a jogviszony alakításában.