e
2017.10.16
Legyen szó bármilyen hitelrõl, biztosításról, vagy éppen bankszámláról, az elsõ és legfontosabb kérdés, hogy érti-e a szolgáltatást igénybe vevõ ügyfél, milyen terméket is vásárol tulajdonképpen, mik a kötelezettségei, mi a pontos haszna, egyáltalán miért jó neki. Az errõl szóló edukációs feladat klasszikusan, illetve törvényileg is szabályozott módon a kibocsátó bankra, biztosítóra, egyéb pénzintézetre hárul, illetve ezek marketing stratégiájának központi elemét is képezi. Önmagában ez azonban roppant kevés.

Nem jó az a magyarázat, amihez félmondatonként háromszor kell az értelmezõ kéziszótárhoz fordulni, ugyanakkor nem lehet minden komplex fogalmat és folyamatot konyhanyelven, egyszerûen elmondani. Ha a befogadó fél nincs tisztában az alapvetõ fogalmakkal, akkor ez lényegében lehetetlen. A biztosítás esetében tovább súlyosbítja a problémát, hogy a leginkább rászoruló, a pénzügyi kiszámíthatóságot, stabilitást leginkább igénylõ rétegek vannak jellemzõen a legkevésbé birtokában annak a tudásnak, aminek segítségével felismerhetnék a kockázat menedzselésének fontosságát, vagy épp amivel felelõsen tudnának választani az alternatívák közül. Mielõtt azonban azt feltételeznénk, hogy a megfelelõ pénzügyi ismeretek hiánya tipikusan a szegénységet sújtó probléma, ne legyenek illúzióink.