A fõigazgató, Ottho Thoresen szerint a fiatal vezetõk közúti haláleseteinek csökkentése létfontosságú, miután a közúti balesetek aránytalanul nagy részéért õk felelõsek.
Thoresen dicsérte a biztosítók azon gyakorlatát, hogy egyre többen alkalmaznak telematikai „fekete dobozokat”, amelyek ösztönzik a biztonságos vezetést. Ezek az eszközök ugyanis arra adnak lehetõséget, hogy a vezetõk neme, életkora, és lakhelye helyett tényleges vezetési szokásai alapján kerüljenek meghatározásra a kötelezõ felelõsségbiztosítási díjak, a gépkocsijába épített fekete doboz által közvetített vezetési adatok figyelembevételével.
Az ABI fõigazgatója szerint azonban a biztosítási ágazat egyedül nem tud megbirkózni a jelenséggel, ezért felszólította a brit kormányt, hogy térjenek vissza a keményebb intézkedésekre, úgy mint a 25 év alattiak körében alkalmazott zéró toleranciára, vagy éjszakai és hajnali vezetés korlátozására.
Itthon a KSH legfrissebb adatai szerint enyhe csökkenést mutat idén a harmadik negyedévben a személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma, összehasonlítva 2010. hasonló idõszakával. Az év elsõ kilenc hónapjában 11.700 személysérüléses baleset történt az utakon, ami megközelítõleg 8%-os csökkenést jelent.
Közúti balesetek következtében tavaly Európa útjain 50 ezer ember veszítette életét, és további 150 ezer ember súlyosan megsérült. Összességében a biztosítók által fizetett kártérítések nagysága meghaladta az 1,7 milliárd eurót.