Elstartolt az Uniqa újgenerációs biztosítása
2018.09.17
Közép-Európa egyik vezetõ biztosítójának hazai inkubátor programjaként indult a CHERRISK, amely egy sikeres hazai pilot idõszakot követõen a nemzetközi biztosítási szektort is átalakíthatja. Az UNIQA Biztosító legújabb, új generációs biztosítási modellje elsõsorban az Y és Z generációs fiatalokat, illetve az innovatív megoldásokra nyitott X generáció tagjait célozza.

A magyar UNIQA Biztosító fejlesztésében megvalósuló innováció létrejötte stratégiai jelentõségû lehet, sikeres piaci fogadtatását követõen ugyanis más európai országokra is kiterjesztik a modellt. Az anyavállalat ezért több mint 4 millió eurót fektetett egy budapesti innovációs cég a CherryHub Kft. megalapításába, hogy a CHERRISK modellt kidolgozzák. Az új modell ötlete 2014 tavaszán fogalmazódott meg, az induló csapat pedig 2016 szeptemberétõl dolgozik aktívan a projekten. A nemzetközi szinten is innovatív biztosítási modell indulása mögött egy folyamatosan bõvülõ, most már több mint 60 fõs csapat 24 hónapnyi munkája áll.

A felforgató koncepció kialakításában rendkívül fontos volt, hogy a csapat tagjainak jelentõs része a biztosítói szektoron kívülrõl érkezzen, hiszen ez adta meg arra a lehetõséget, hogy a tradicionális modelleken túlmutató ötletek születhessenek. A heterogén munkaközösség újító gondolatai, valamint a professzionális biztosítói tapasztalattal rendelkezõ szakemberek által létrehozott koncepció egységesíti az insurtech vállalatok egyénekre szabott mûködését a tradicionális biztosítók mélyreható pénzügyi ismereteivel.

A CHERRISK lakás-, casco-, baleset- vagy utasbiztosítások a minden eszközre optimalizált online felületen néhány adat megadásával egyszerûen megköthetõk. Egy kár rendezése akár percek alatt is megtörténhet, a kérdéses eseteket pedig videóhíváson keresztül tisztázzák. A CHERRISK a technikai újítások mellett a biztosítás lényegét más irányból közelíti meg.

A korábban megszokott gyakorlat szerint a biztosítás elsõsorban akkor kapott szerepet, ha már megtörtént a káresemény. A CHERRISK-nél az ügyfelek biztonságának megóvása a cél, a kármegelõzést játékos feladatok segítik. Ezzel a módszerrel nem csupán szórakoztatóvá válik a hasznos tudás elsajátítása, de még „cseresznyéket” is lehet gyûjteni, amik virtuális forintoknak felelnek meg a CHERRISK világában. A megszerzett cseresznyéket a biztosítási díj csökkentésére lehet fordítani, vagy olyan közösségi ügyeket lehet belõlük támogatni, amelyek a lokális közösségek biztonságosabb és boldogabb életéhez járulnak hozzá.

„A CHERRISK több mint egy klasszikus biztosítás. Amellett, hogy felhasználóbarát felülete választ ad az elmúlt években jelentõsen megváltozott ügyféligényekre, most minden eddiginél nagyobb bizalmat szavazunk a felhasználóknak. A veszélyközösség alapjaihoz térünk vissza, ahol gondoskodunk egymásról, és együtt igyekszünk csökkenteni a kockázatainkat. Jelenleg az UNIQA International fókusza is a Magyarországon futó pilot programon van, hiszen a következõ 4-5 évben felméréseink szerint az ügyfeleink felét már az 1995 után születettek fogják kitenni. Ahhoz, hogy megszólítsuk õket, fokozott figyelmet kell fordítanunk az õ igényeikre. Büszkék vagyunk arra, hogy az UNIQA Group az UNIQA International-lel karöltve támogatja az ötletet és, hogy itt Magyarországon ezt megvalósíthattuk. Fontos kiemelni azt, hogy ez az ötlet nem csak azért valósulhatott meg mert a projektre egy rendkívül tehetséges és ambiciózus csapatot állítottunk össze, hanem azért is, mert az UNIQA Biztosító munkatársai is megértették a változó környezet igényeit és támogatták a CHERRISK indulását.” – nyilatkozta Kurtisz Krisztián, a CHERRISK megálmodója az UNIQA Biztosító vezérigazgatója.

„Az UNIQA Group jelentõs hangsúlyt fordít arra, hogy szolgáltatásaival megfeleljen a megváltozott ügyféligényeknek és elvárásoknak. Ezért is indította a közelmúltban 500 millió eurós digitális transzformációs és innovációs programját. Az innovációból az UNIQA International mindig is jelentõs szerepet képviselt. Országaink között rendszeres a best-practice transzfer, így vezettük be több helyen is az adminisztrációban a robotizációt, amely például Horvátországból indult, vagy a tanácsadói hálózatunkban a biometrikus aláírást, amely pedig Csehországban és Szlovákiában volt elõször elérhetõ.

Magyarországra mindig is innovátorként tekintettünk. Az elmúlt években magyarországi leányvállalatunknál nem csak a pénzügyi mutatók, hanem az ügyfélkiszolgálás filozófiája is megváltozott. Így jutottunk oda, hogy a 2018-as évben eddig több mint 45000 ügyfélértékelés alapján ügyfeleink 4,2-re ítélik szolgáltatásunkat egy 5-ös skálán. Ezért is támogattuk a CHERRISK megvalósítását amikor Krisztián megkeresett minket vele. Mi is izgalommal és büszkeséggel telve várjuk az indulást követõ eredményeket. Amennyiben sikeres a modell, támogatni fogjuk, hogy minél több ügyfélhez más országokban is eljusson a CHERRISK modell.” – tette hozzá a projekt nemzetközi szponzora, Wolfgang Kindl, az UNIQA International AG vezérigazgatója.