Több mint fél éves elõkészítõ munka elõzte meg a két vállalat együttmûködési megállapodását, melyben a Design Terminál is aktívan részt vett. Jónás László, a Design Terminál üzletfejlesztési vezetõje az eseményen elmondta, 2014 óta több mint ezer startup céggel találkoztak, az utóbbi években azonban nagyvállalatokkal is együttmûködnek, hogy elõsegítsék partnerségek kialakulását.
„Az egészségbiztosítás az elmúlt hat év során megkerülhetetlen biztosítási formává vált: mára számtalan vállalat alkalmazza munkaerõ-megtartó juttatásként, a dolgozók széles köre is hozzászokott és rendszeresen használja annak szolgáltatásait – hangsúlyozta Lehel Gábor, az UNION elnök-vezérigazgatója. – Arra számítunk tehát, hogy az adóterhek emelkedése sem állítja meg a fejlõdést, ugyanakkor várhatóan átrendezi majd az igényeket, új versenyhelyzetet eredményezve. Erre az UNION megújuló stratégiával válaszol.” Idén október 1-jén elindult egy re-branding folyamat, a biztosító új szlogenje: ÉRTED. Logót is cseréltek, kikerült a biztosító szó a logóból, mivel szélesebb körben értelmezik tevékenységüket.
Az UNION Biztosító immár tíz éve van jelen a magyar egészségbiztosítási piacon, amelynek egyik legnagyobb szereplõje, az új szerzések terén piaci részesedése 30 százalék körülire becsülhetõ – közölte Lehel Gábor. Köszönhetõen annak, hogy 2008-ban elõször léptek az egészségbiztosítási piacra szolgáltatás-szervezõként, az elsõ tapasztalatokat is õk szerezték meg a piacon – igaz, akkoriban név szerint ismerték az ügyfeleiket, annyira kicsi volt a volumen. A 2012-es kormányzati döntéssel adómentessé váltak az egészségügyi biztosítások, amit elsõsorban nagyvállalatok kezdtek vásárolni. A tehetségekért folyó versenyben ez egy erõs megtartó elemmé is vált a cégeknél, de a táppénzzel töltött napok száma is elkezdett csökkenni. A termék a dolgozóknak is kedvezõ, akik jellemzõen 3 napon belül kellemes környezetben orvosi ellátásban tudnak részesülni.
Az Union úttörõvé vált ebben a szegmensben: eddig összesen mintegy 700 ezer esetben szerveztek vizsgálatokat, közel 500 egészségügyi szolgáltató partnerrel. Az elmúlt 6 évben több termékvariánssal is kijöttek, de speciális – például itt tanuló külföldi diákoknak szóló - termékeket is kialakítottak. A PrivateMed a zázszlóshajó termékük, de a napokban indul be az értékesítése az új, PrivateMed Next egészségbiztosítási terméknek. Ebben bõvült a választható csomagok száma, a biztosítási díj önrész választásával csökkenthetõvé vált, miközben bõvült a diagnosztikai elemek száma és egyes térítési limitek is igazodtak a piaci viszonyokhoz.
Megkülönböztetõ elemet is be kívántak emelni a termékbe, ezt szolgálta a Design Terminállal kötött megállapodás, hogy a tradicionális biztosítói gondolkodásmód és a startup gondolkodásmód közelítsen egymáshoz. Így jutottak el a lifestyle megoldást kínáló magyar startuphoz, a Fitpulihoz, melynek kizárólagos biztosítási partnerévé vált. Az együttmûködésnek köszönhetõen már akkor is kapcsolatba tudnak lépni az ügyféllel, mikor megelõzésrõl, életmódról van szó, nem csak a betegségek megjelenésekor.
A közös munka elsõ kézzelfogható eredménye a nagyvállalati egészségbiztosítási ügyfelek részére kínált életmód applikáció.
Mi a Fitpuli?
Valamivel több mint egy éve kezdték el kidolgozni a terméket. Az alapítók orvosként dolgoztak korábban, rájöttek, hogy az aktív korú, dolgozó emberekkel kevesen foglalkoznak, miközben a vállalatok érdeke is, hogy foglalkozzanak dolgozóik egészségmegõrzésével.
„A Fitpuli a munkáltatók felé is képes rendszeres információkat közölni a dolgozók egészségi állapotáról, és az adott vállalat által bevezetett egészségprogramok eredményességérõl. A fejlesztés azonban - amelyet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál is regisztráltak - garantálja, hogy a titkosított, egyedi, személyes adatokhoz csakis az adott felhasználó férjen hozzá, a vállalatokhoz tehát kizárólag aggregált, anonim adatok juthatnak el.” – fejtette ki dr. Oláh Dániel, a Fitpuli ügyvezetõ igazgatója.
- A lelke egy mobilalkalmazás (elérhetõ iOS-re és Androidra)
- Önállóan is mûködik, de okoskarkötõvel együtt sokkal pontosabb
- Automatikusan gyûjti az adatokat
- A piacon elérhetõ összes trackerrel kompatibilis
- Egy platformra gyûjti az életmód és orvosi paramétereket
- Folyamatosan menedzseli a krónikus betegségekkel kapcsolatos információkat
- Látással és hallással összefüggõ szûrõvizsgálatokat tartalmaz
- Laborlelet-értelmezõ felülettel is rendelkezik
Komoly változást hozhat a piacon, hogy jövõre már nem lesz adómentes az egészségbiztosítás, ami rövid távon díjbevétel visszaesést hozhat a piacon. Az UNION azonban hosszú távon gondolkodik, és Lehel Gábor szerint a nagyvállalatok is hisznek az egészségtudatos mûködésben, ráadásul a kompenzációs csomag a munkavállaló-megtartás fontos eleme, így bíznak a biztosítónál bíznak a termékben. A MABISZ adatai szerint jelenleg 11 milliárd forint körüli a díjbevétel, bár azt nem tudni, hogy pontosan mit tartalmaz a statisztika – közölte a vezérigazgató.