A MagyarBrands Szakértõi Bizottsága 2009 óta minden évben díjazza azokat a magyar márkákat, amelyek Magyarországon születettek, vagy az alapításukban magyarok vettek részt, s a maguk szegmensében ismertek és elismertek. A fogyasztói, üzleti és innovatív kategóriában kiválóan teljesítõ hazai márkák 2018-ban elõször munkáltatóként is megmérettethették magukat.
A munkáltatói márkák kiválasztásában a HR adatok adták az alapot. Emellett fontos szempont volt, hogy az adott vállalat milyen béren kívüli juttatásokat ad a dolgozóinak, milyen aktivitást végez a munkáltatói környezet javítása érdekében, és mennyire fektet hangsúlyt a megtartásra, a meglévõ munkaerõ megbecsülésére.
„Kiváló Munkáltatói Márkának lenni ma már elkerülhetetlen. Mégsem egyszerû feladat, mert ez az építkezés a marketing, a PR és a HR területek összefogását teszi szükségessé. Nagy örömünkre szolgál, hogy a legkiválóbb magyar márkák között több munkáltatóként is jól helytáll, ezért kötelességünknek éreztük a piac figyelmét erre a szempontra is ráirányítani.”– mondta László Géza a MagyarBrands programigazgatója az új kategória kapcsán.
A KöBE számára rendkívüli elismerést jelent, hogy az új, a munkáltatói márka kategóriában a pályázók közül csupán nyolc céget díjazott a bíráló bizottság, köztük a hazai tulajdonú nem-életági biztosítót is. A díjátadó gálát nyitó kerekasztal beszélgetés keretében a sikeres munkáltatói márkaépítõ programokról kérdezték a díjazottakat. Ekkor fény derült a kiváló munkáltatók „best practice” megoldásaira is. A KöBE-nél a munkáltatói márkaépítés elsõdlegesen két területen figyelhetõ meg. Kiválóan mûködnek a társadalmi felelõsségvállalási programok, amelyeket a dolgozók bevonásával szerveznek meg, ezzel elõsegítve a „Mi-érzés” kialakítását. Ez hozzájárul ahhoz is, hogy a munkatársak a biztosítóra felelõs munkáltatóként tekintenek, s ezáltal egyre büszkébbek arra, hogy az egyesületnél dolgoznak. A másik kiemelt területet az egészségfejlesztõ programok jelentik. Az igényfelmérések és az utólagos tapasztalatok is azt mutatják, hogy ezekre kiemelkedõen nagy igény mutatkozik.
„Az egészségösztönzõ programjaink közé tartozik a pénteki gyümölcsnap bevezetése, a kerékpártároló kialakítása, az irodai masszázs-szolgáltatás elindítása, a sportversenyeken való részvétel támogatása. No és nem feledkezhetünk meg a legújabb kezdeményezésünkrõl sem, a telephelyünkön kialakított, ugyancsak díjmentesen igénybe vehetõ fitness centrum kialakításáról. A komplexum megfelel egy jól felszerelt, piaci alapon mûködõ fitness központnak, hiszen 30 gépes kardio és kondigépparkkal rendelkezik, de található benne ping-pong terem, játékgép-szoba és szauna is. A visszajelzések azt mutatják, hogy a fitness centrum üzemeltetése mérhetõen és jelentõsen növelte dolgozóink elégedettségét. Ez természetesen – a kapott rangos MagyarBrands elismerés mellett - már önmagában is óriási elismerés és öröm az Egyesületünk számára” – hangsúlyozta a kerekasztal beszélgetésen Baranyai Eszter, a KöBE kommunikációs vezetõje.