Tovább növekedett a thaiföldi életbiztosítási piac 2025 első felében
2025.08.15

Thaiföld életbiztosítóinak díjbevétele az idei év első hat hónapjában elérte a 326,6 milliárd bátot, ami 4,87%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest – közölte a Thai Életbiztosítási Szövetség (TLAA).

Az új szerződések díjbevétele 94,9 milliárd bát volt, 7,38%-os emelkedéssel, míg a megújítási díjbevételek 231,7 milliárd bátot tettek ki, 3,88%-os bővüléssel. A megtartási arány 82% volt.

Nusara (Assakul) Banyattipiyaphot, a TLAA elnöke szerint a legdinamikusabban növekvő termék az egészségbiztosítási kiegészítő fedezet volt, amelynek díjbevétele 61,2 milliárd bátot ért el – 18,99%-kal többet, mint tavaly. Ez a teljes díjbevétel 18,75%-át adta, ami a lakosság növekvő egészségtudatosságának és a magasabb egészségügyi költségek miatti kockázatkezelési igénynek köszönhető.

Az ország fokozatosan idősödő társadalommá válik, ami erősíti a hosszú távú pénzügyi tervezés és a nyugdíjbiztosítások iránti keresletet. Ezek a konstrukciók nemcsak életbiztosítási védelmet nyújtanak, hanem adókedvezményt is kínálnak. A globális gazdasági bizonytalanság közepette nő az érdeklődés a rugalmas és biztonságos befektetési lehetőségeket kínáló, befektetéssel kombinált életbiztosítások iránt is.

A thaiföldi biztosítók versenyképességüket technológiai fejlesztésekkel erősítik: Big Data, mesterséges intelligencia és adat-analitika alkalmazásával javítják a működési hatékonyságot, támogatják a termékfejlesztést és növelik a folyamatok pontosságát. A szektort ugyanakkor olyan kockázatok is érintik, mint a klímaváltozás, a környezetszennyezés és a jövőbeli járványok, amelyek a keresletet és a fogyasztói bizalmat egyaránt befolyásolhatják.

A TLAA szerint a biztosítóknak a fenntartható működés érdekében beruházásokkal és költséggazdálkodással kell alkalmazkodniuk, miközben innovatív, a digitális korszak igényeinek megfelelő termékeket és szolgáltatásokat kell nyújtaniuk, és folyamatosan növelniük kell a lakosság pénzügyi és kockázatkezelési tudatosságát.

A hosszú távú stabil növekedés érdekében az ágazat rendszerszinten építi be működésébe az ESG (környezeti, társadalmi és vállalatirányítási) szempontokat az üzleti döntésekbe, a terméktervezésbe és a szolgáltatásfejlesztésbe.