Elhagyja az Aviva Magyarországot!
2012.01.30
Az Aviva Csoport a mai napon bejelentette, hogy három közép-európai érdekeltségét – a magyar, a cseh, és a román leányvállalatokat - értékesíti a MetLife Inc. vállalatcsoportnak, amely üzleti stratégiájában kiemelt szerepet szán a kelet-európai régiós jelenlét megerõsítésének.

A döntés, amelyhez a helyi felügyeletek engedélye szükséges, szerves része az Aviva 2010. novemberében meghatározott stratégiájának. E szerint az Aviva a kiválasztott piacokra kívánja koncentrálni tevékenységét ezen belül 8 európai országra: Nagy-Britanniára, Franciaországra, Spanyolországra, Írországra, Olaszországra, Lengyelországra, Törökországra és Oroszországra.

A tranzakció várhatóan 2012. elsõ félévében fog lezajlani és konzisztens az Aviva globális stratégiájával; amely szerint a csoport a már kiépült, erõs piaci pozícióval rendelkezõ leányvállalatokra kíván fókuszálni. A három most értékesítésre kerülõ leányvállalat nettó eszközértéke 2011. június 30-án meghaladta az 57 millió eurót.
Andrew Moss, az Aviva Csoport vezérigazgatója kiemelte: „Mindhárom érintett leányvállalatunk, így a magyar operáció is erõs piaci pozícióval, kiterjedt értékesítési kapcsolatrendszerrel és jól képzett munkatársakkal rendelkezik, amelyek széles ügyfélkört szolgálnak ki. Ezek az értékek nagyon jól illeszkednek a MetLife regionális üzleti stratégiájához.”

Az Aviva Csoport vezérigazgatója hozzátette: „Az elmúlt hónapokban komoly érdeklõdést tapasztaltunk több vezetõ nemzetközi biztosító társaság részérõl, ami jól jelzi a magyar, a cseh és a román leányvállalatok eddig elért üzleti eredményeit, valamint a piacokban rejlõ üzleti potenciált.”

A MetLife Inc. az Egyesült Államok elsõ számú biztosítója, amely erõs pénzügyi- és tõkeháttérrel rendelkezik. A MetLife fontos stratégai döntést hozott, amikor úgy határozott, hogy kelet-európai jelenlétét a magyar, a cseh és a román piacon az Aviva leányvállalatainak megvásárlásával jelentõsen erõsíti.

Bartók János, az Aviva Életbiztosító elnök-vezérigazgatója kiemelte: „A MetLife stratégiai döntése az Aviva magyarországi leányvállalatának megvásárlásáról, komoly visszaigazolása azoknak az eredményeknek, amelyeket az Aviva az elmúlt 15 évben a hazai piacon elért. Az Aviva a magyarországi életbiztosítási piac egyik leginnovatívabb szereplõje, amely az elmúlt években számos újdonságot vezetett be az ügyfelei és partnerei számára. Elsõk között tette elérhetõvé hûséges ügyfelei számára az ügyfélbónuszt, amelyet azóta a többi piaci szereplõ is alkalmaz. Az árfolyamfigyelõ szolgáltatás bevezetésével, valamint az interaktív ügyfélportál létrehozásával is a piac elõtt jártunk, azóta számos társaság követte példánkat a unit- linked befektetési egységhez kötött életbiztosítások területén.” Az Aviva Életbiztosító elnök-vezérigazgatója hozzátette: „Szolgáltatásaink, megoldásaink saját értékesítési hálózatunk munkatársai, valamint értékesítési partnereink közvetítésével válnak ismertté. Országos értékesítési hálózatunk kiemelkedõ teljesítményt nyújtott az elmúlt években, egyedüllõ pénzügyi tervezést készítve az ügyfeleink számára, melynek segítségével komplex megoldást tudunk kínálni megtakarítási és biztosítási igényeikre.”

A MetLife az egyik legerõsebb szereplõ az világ életbiztosítási piacán, és további terjeszkedésre készül a régióban. Bartók János kiemelte: „Az elkövetkezõ hónapokban a munkatársaink és értékesítési partnereink a tranzakció okán egyelõre semmilyen változást nem fognak tapasztalni, célunk továbbra is az ügyfelek kiszolgálása és bizalmának megõrzése lesz.”

Az Aviva a magyar életbiztosítási piacon a 8. legjelentõsebb szereplõ, Romániában a 7. legnagyobb biztosító, a cseh piacon pedig a 13. a biztosítási díjbevétele alapján.

A MetLife Csoport

  • A MetLife az Amerikai Egyesült Államok piacvezetõ életbiztosítója, amely több mint 140 éves tapasztalattal rendelkezik az életbiztosítások terén. Jelenlegi piaci kapitalizációja eléri a 29 milliárd dollárt, több mint 60 ezer munkatárssal világszerte 90 millió ügyfelet szolgál ki.
  • A MetLife erõs jelenlétet épített ki Közép-Kelet Európában, és a régióban további komoly növekedési potenciált lát. A cseh, a magyar, a román, a lengyel, a szlovák, az orosz, az ukrán, a görög, a bolgár, a szerb és a balti államokban összesen 2 ezer munkatárssal 1,4 milliárd US dollár éves díjbevételt ért el 2010-ben.
  • A MetLife stratégiai célja a régióban, hogy növelje piaci részesedését, szélesítse termékeinek körét, megerõsítse értékesítési csapatát és ezzel komoly növekedést érjen el.