A biztosítóknak is érdemes lenne mobilra váltani
2013.10.24
A fogyasztók túlnyomó többsége ma már legszívesebben mobilon keresztül szeret üzletet bonyolítani, legyen szó vásárlásról, vagy egyszerûen csak informálódásról. E tekintetben sok vállalat még le van maradva a mobilcsatorna kifejlesztésében, így a biztosítók is.

A SAP megbízásából nemrégiben készült felmérés több mint 12 ezer – mobiltelefonnal rendelkezõ - fogyasztót kérdezett meg világszerte, hogy mire lenne szükség ahhoz, hogy több üzletet bonyolítsanak le telefonjukon keresztül. A felhasználók többsége (82 százalék) azt állította, hogy szeretne árukat és szolgáltatásokat vásárolni mobilján.

Több mint fele (53 százalék) eddig még nem használta ilyen célból telefonját, ezzel szemben 29 százalék már igen, és a jövõben is tervezi. Mindössze 1 százalék mondta azt, hogy ugyan már vásárolt mobilján keresztül, azonban a jövõben nem tervez ilyet.

A tanulmány megállapította, hogy a fogyasztók nagyobb valószínûséggel használnának mobil kereskedelmi szolgáltatásokat, amennyiben több fizetési mód közül tudnának választani (64 százalék), ha több kereskedõ lehetõvé tenné a mobil fizetést (51 százalék), ha a mobilon keresztül lebonyolított vásárlás állapotáról rendszeres tájékoztatást kapna (41 százalék), valamint ha a márkák és szolgáltatók további ösztönzõket alakítanának ki (32 százalék).

A tanulmány ugyan nem foglalkozik külön a biztosítási ágazat lehetõségeivel és kihívásaival, azonban kijelenthetõ, hogy e tekintetben a legnagyobb kihívás a kárbejelentések mobilon keresztül történõ lebonyolításának, és az elbírálási folyamat nyomon követhetõségének lehetõvé tétele lenne. Emellett a szerzõdéskötés megkezdése, az új termékekrõl, vagy termékváltozásokról való tájékoztatás, a megfelelõ ügynök megtalálása és a díjfizetés is olyan funkciók, amelyeket mobilon keresztül is lehetõvé kellene tenni az ügyfelek számára.

A SAP felmérésének eredményei azt mutatják, hogy azok a biztosítók, akik teljes mértékben támogatják a mobil csatornákat, komoly versenyelõnyre tehetnek szert. A megkérdezett fogyasztók 80 százaléka egyetértett azzal a kijelentéssel, hogy a vállalatoknak minden rendelkezésre álló technológiai megoldást használniuk kellene az ügyfelek életének megkönnyítse érdekében. Az ügyfelek 54 százaléka váltana szolgáltatót, amennyiben mobilon keresztül hatékonyabban kapcsolatba tudna lépni vele.

A tanulmány arra is fényt derített, hogy mik azok a tényezõk, amik eltántorítják az ügyfeleket attól, hogy mobilon keresztül vásároljanak. A válaszadók közel fele (46 százaléka) a túl sok személyes adat megadásával járó nyûgöt, 45 százaléka a biztonsági aggályokat, 43 százaléka pedig az internet-hozzáférés hiányát nevezte meg legfõbb akadályként.