Mint írták, versenyjogilag kifogásolható, hogy egyes biztosítók a felelõsségbiztosítási alapú károk rendezése során a szervizek és alkatrész forgalmazók között egyes, az adott biztosító által kiemelt vállalkozások javára különbséget tesznek az elismert vállalkozási díjak és alkatrészárak mértékében. A károsult jogszabály alapján jogosult a teljes kártérítésre és nem annak alapján, hogy melyik biztosító melyik partnerével javíttatta ki gépkocsiját.
A közlemény szerint a jelenlegi szabályozás azt eredményezi, hogy a vétlen károsultaknál indokolatlan és sehonnan meg nem térülõ veszteség keletkezik, a vétkes károkozó helyébe lépõ felelõsségbiztosítónál viszont indokolatlan gazdagodás; míg a kgfb alapján a biztosítóval szemben a kijavítás teljes költsége nem érvényesíthetõ, addig az egyenes károkozóval szemben a Ptk alapján igen.
A hatályos szabályozás azt is eredményezi, hogy a biztosítók a roncsérték indokolatlanul magas értékmeghatározásában váltak érdekelté.
Közölték, hogy az autóklub április 15-i ülésén megtárgyalta a devizaalapú autó hitel-, kölcsön-, és pénzügyi lízingszerzõdéseket is érintõ és a pénzügyi intézményeket terhelõ elszámolási kötelezettséggel kapcsolatos törvények rendelkezéseit. Kiegészítendõnek tartják azokat a jogszabályi rendelkezéseket, melyek alapján a törvényi elszámolási kötelezettség kizárólag a fogyasztónak minõsülõ természetes személy autósokkal szemben terheli a pénzügyi intézményeket, hiszen valós és védendõ fogyasztói érdekek az úgynevezett kényszervállalkozásoknál, vagy családi vállalkozásoknál - például színész bt., takarító kft. - ugyancsak felmerülhetnek.
2015.04.24
A Magyar Autóklub a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosításról (kgfb) szóló törvény módosítását javasolja, mert egyrészt a gazdasági totálkár fogalommeghatározása nincs összhangban a kgfb-ben és a Polgári törvénykönyvben (Ptk), másrészt versenyjogilag aggályosak a szabályok - közölte a Magyar Autóklub az MTI-vel csütörtökön.