Az Aon új, mesterséges intelligenciára épülő digitális platformot mutatott be, amely a kereskedelmi biztosítási ajánlatok kezelését hivatott forradalmasítani. Az Aon Broker Copilot névre keresztelt eszközt házon belül fejlesztették ki, szoros együttműködésben az értékesítési és közvetítői csapatokkal. A cél: leegyszerűsíteni az összetett folyamatokat, és stratégiailag megalapozottabb döntéseket tenni lehetővé.
„Az Aon Broker Copilot olyan eszközöket ad a brókereink kezébe, amelyek révén ügyfélérdekek mentén, valós idejű adatokra támaszkodva tudnak dolgozni” – mondta Clyde Bernstein, az Aon elhelyezési technológiákért és kereskedelmi elemzésekért felelős vezetője. Hozzátette: „Első alkalommal rögzítünk és strukturálunk minden beküldött ajánlatot – függetlenül attól, hogy abból lett-e szerződés –, így valós idejű képet tudunk adni az árakról, a biztosítók érdeklődéséről és a piaci hangulatról. Ez gyorsabb, okosabb döntéshozatalt tesz lehetővé.”
A platform minden egyes ajánlatból szabványosított adatokat nyer ki, ezzel az Aon szerint túllép a korábbi, szubjektív megközelítéseken. Az így keletkező strukturált adatállomány lehetővé teszi, hogy a brókerek tényleges piaci viselkedés alapján, naprakész tanácsokat adjanak.
Joe Peiser, az Aon kereskedelmi kockázatkezelési üzletágának vezérigazgatója szerint a szektor alapvető átalakuláson megy keresztül. „Ahogy a kockázatok egyre összetettebbé válnak, azok a közvetítők kerülnek előnybe, akik képesek szakértelmet és intelligens adatkezelést ötvözni. Az Aon Broker Copilot ennek a digitális átalakulásnak a megtestesítője. A platform egy új szintet jelent az előrejelző alapú brókertevékenységben: segítségével munkatársaink pontosabban, egységesebben és adatvezérelt módon szolgálhatják ki ügyfeleinket világszerte.”
Az új rendszer elsőként az Egyesült Államok nemzeti vagyonbiztosítási, valamint a londoni globális brókerképviseleti központ csapataival indul, de a tervek szerint 2025 és 2026 folyamán fokozatosan kiterjesztik további üzletágakra és földrajzi területekre is.