„Az én területemen a legnagyobb kihívás, hogy egy sok negatívumot is örökölt szektort, amely egyébként is egy nem szimpatikus gondolatkörre épül (arra, hogy baj történik veled) hogyan lehet mégis pozitív gondolatisággal beágyazni a fejekbe, hogy gondoskodjanak magukról az emberek.”
Sárvári Marcell
1
Milyen tanulmányok után kerültél a biztosítási szakmába?
Nem annyira a tanulmányaim, inkább a szakmai előéletem hoztak ide. Politikatudományt és közgazdaságtant hallgattam. Később újságíróként dolgoztam, ahol a pénzügyi témák, a társadalmunk pénzügyi ismereteinek kérdése már gyakran előjött témaként. Aztán PR kommunikációs tanácsadóként több banki ügyfélnek dolgoztam, emellett pedig különböző pénzügyi oldalakra is sokat írtam. Így erősödött fel nálam a pénzügyi edukációs témakör, ami a biztosítószektorban is elsődleges fontosságú.
2
Milyen biztosításaid vannak? Szükséged volt-e már valamelyikre?
Élethelyzetemből és koromból adódóan nekem mostanában élesedik ez a szekció: lakás-, gépjármű, hitelfedezeti biztosítás… Élet- és nyugdíjbiztosításban is aktívan gondolkozom már. Úgy gondolom, a 30-as korosztálynak már aktívan kell foglalkoznia a gondolattal, ahogy jönnek a nagy változások az életben.
3
Milyen munkakörben dolgozol? Milyen feladatokkal találkozol egy hét során?
PR és szponzorációs managerként dolgozom. Előbbi jellemzően tartalomgyártásról szól, hogy szóban, szövegben, videóban, élőben minél többször és minél jobb kontextusban tudjuk bemutatni a vállalatot és annak értékajánlatát, a biztosítás hasznosságát. De ehhez nagyfokú kreativitás is kell, hiszen ami tegnap érdekes és izgalmas volt, az mára unalmas. Úgyhogy sok ötletelés, koncepcióalkotás, kampánytervezés, területekkel és más NN-es országokkal való egyeztetés van ebben, ami nagyon mozgalmassá teszi ezt a munkakört. Plusz folyamatosan nézni kell a többi cég kommunikációját világszerte inspirációként.
Mindezek a szponzorációban is visszaköszönnek, csak egész máshogy. Az NN a futósportot támogatja elkötelezetten, itt viszont új világba csöppentem, ahol más nyelvezettel és más eszközökkel igyekszem megismertetni a vállalatot: eseményszervezés, podcast, játékok, magazincikkek stb.
4
Kinek ajánlanád a szakmát?
Aki kíváncsi, szeret rendszerek átlátni, van türelme átrágni magát a nehezebben megérthető dolgokon is, nem zavarja, ha egy valamelyest negatív megítélést öröklött szektorban dolgozik, ahol viszont a rebrandingben fontos szerepet játszhat. De mindenképp legyen némi affinitása a pénzügyi ismeretekhez.