„Kárrendezési igazgatóként rendkívül sokszínű munkával nézhetek szembe nap mint nap. Nagy
szerepet játszanak a munkában az egyedi esetek elbírálásai, valamint irányítással,
folyamatfejlesztéssel és -tervezéssel, szabályzatok írásával is foglalkozhatok.”
Tallárom Tamás
1
Milyen tanulmányok után kerültél a biztosítási szakmába?
A Műegyetemen végeztem közlekedésmérnökként. Nem ismerek olyan embert, aki
gyerekkorában biztosítói szektorban akart volna dolgozni, én sem. Akkor, mint majdnem minden
évfolyamtársamnak, az volt a célom, vágyam hogy autókat, vagy legalább belső égésű motorokat fogok
tervezni.
De aztán világossá vált, hogy a valóságban az autóiparban egy ember csak nagyon nagyon picike részét
tervezi az autónak, csak pár vezető mérnök vesz részt a teljes tervezési folyamatban.
Miután az egyik barátom mesélt arról, hogy Ő kárszakértőként dolgozik egy biztosítónál, egyből
megtetszett, hogy ott is autókkal foglalkozhatok, de más perspektívából. Így kárszakértőként indult a
biztosítási pályafutásom, amit rettentően élveztem már az elejétől fogva, megismerkedtem gyakorlatilag
az összes autótípussal, ráadásul testközelből, részleteiben.
2
Milyen munkakörben dolgozol? Milyen feladatokkal találkozol egy hét során?
Jelenleg kárrendezési igazgatóként felelek azért, hogy a kárrendezési
folyamatok jól működjenek. Nagyon sokrétű feladatokkal találkozok naponta; károk műszaki elemzésével,
összetettebb károk vizsgálatával, kérdéses esetekben a döntés meghozatalával, személyi sérüléses
ügyfelek kárigényének bírálatával, folyamatfejlesztéssel és tervezéssel, új technológiák, megoldások
felkutatásával, implementálásával, panaszügyek véleményezésével, informatikai specifikációkkal,
projektmenedzsmenttel, költség és üzleti tervezéssel, szabályzatok írásával, külső partnerekkel való
kapcsolattartással, külső beszállítókkal való tárgyalással, munkatársak irányításával, motiválásával, és
még rengeteg egyéb kisebb-nagyobb dologgal találkozok.
Őszintén mondhatom, hogy nincs két ugyanolyan nap, nagyon változatos a mi munkánk, beleértve az összes
olyan munkatársamét is, akik azért dolgoznak, hogy az ügyfeleket segítsék, ha kár éri őket. A KÖBE
kiemelt figyelmet fordít a munkavállalói jólétre és egészségre, ennek példája az edzőtermünk, ahol egy
tömény nap után kicsit kiereszthetjük a gőzt.
3
Milyen biztosításaid vannak? Szükséged volt-e már valamelyikre?
Jellemzően autós és lakásbiztosításaim vannak, illetve minden külföldi
utazásom alkalmával kötök utasbiztosítást is. A szakmámon keresztül is látom, hogy annak hiánya egyes
káresetek esetén milyen költséges tud lenni.
Sajnos volt már szükség Casco biztosításomra, elég sokat vezetek, megtörtént már, hogy
figyelmetlenségből okoztam kárt, és szenvedő alanya is voltam már gépjármű balesetnek. Nagyon sok súlyos
esetet látok minden nap, ezért alapvetően a biztonságra törekszem. Egy métert sem teszek meg addig, míg
be nem kötöm a biztonsági övemet, az tényleg nem közhely, hogy használni kell, nagyon is valóságos
biztonsági elem, az egyik legfontosabb és legalapvetőbb védelem, amit megtehetünk önmagunk testi
épségének megóvása érdekében.
A házamban is volt már csőtörés és vízelfolyás, szerencsére a lakásbiztosításom fedezte a károkat.
4
Kinek ajánlanád a szakmát?
Mindenkinek, aki szereti a tényleg változatos munkát, szeret csapatban
dolgozni, de egyedül is önálló és döntésképes, szeret ötletelni, komplexebb dolgokat megérteni,
rendszerben gondolkodni, ügyfelek problémáit megoldani, és az sem árt, ha van egy kis műszaki vénája, és
egy csipet találékonysága.