Egész éves biztosítói kampány a pénzügyi tudatosság növelésére
2018.03.10.
A ma záruló Pénz7-tel a MABISZ számára nem ér véget a pénzügyi tudatosság népszerűsítése, sőt, inkább az idei rendezvénysorozat nyitányának tekinthető. A biztosítók tavasszal és ősszel is, több korosztályban, célzott edukációs programokkal hívják fel a fiatalabb generációk figyelmét a pénzügyi kultúra fejlesztésének fontosságára – áll a Magyar Biztosítók Szövetségének közleményében.
A fiatalok elméletben fontosnak tartják értékeik biztosítását, tenni viszont keveset tesznek érte. Korlátozott körű biztosítási ügyeiket szüleik intézik. Nemcsak azért, mert esetleg nincsenek megfelelő anyagi helyzetben, hanem azért is, mert úgy érzik, nem hívják fel eléggé a figyelmüket a lehetőségekre. Így például a rendszeresen külföldre utazók sem biztos, hogy kötnek utasbiztosítást. Többek között ez is kiderül abból a fókuszcsoportos kutatásból, amelyet a MABISZ megbízásából a Case Solvers esetmegoldó vállalkozás folytatott le. Ennek során szakértőik 18-23 éves egyetemista fiatalokkal folytatott spontán beszélgetés alapján próbálták azonosítani a biztosításokkal, biztosítókkal kapcsolatos sztereotípiákat, illetve azt, hogy milyen módon, milyen programokkal lehet közelebb hozni hozzájuk az őket is érintő kockázatkezelés és a biztosítások témakört.
Mindezek figyelembe vételével alakította ki a MABISZ a Fiatal Generációs Stratégiáját, amelynek keretében a fiatalok minőségi és hiteles információkkal való ellátására törekszik, élményszerűen és a kritikus gondolkodásukat fejlesztő megoldásokkal, ugyanakkor játékos formában. A szövetség a You Tube-on, az Instagramon és a Facebook-on terjesztett szezonális video kampányokkal, online játékokkal, fővárosi és vidéki egyetemekre szervezett roadshow-val egészíti ki tavaly már kialakított edukációs csatornáit. Ilyen volt tavaly szeptemberben a Biztonság Hete, amely az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottságával (ORFK-OBB) való együttes kampányának eredménye. Öt nap alatt a fővárosi és Pest megyei általános iskolák több mint ötezer diákját sikerült megmozgatni. Idén is folytatódik a Biztosítsd be magad!, az egyetemistákat célzó esettanulmányi verseny, valamint a szövetség közösségi oldalán közzétett színes infografika sorozat, amely kezdeményezések az eddigi tapasztalatok szerint egytől egyik hatékonyan tudják megcélozni a fiatal generációt.
A Pénz7, amely Magyarországon a közoktatásra koncentrálva immár 1200 iskolát és kb. 200 ezer diákot ért el, egy Európa szerte közel 30 országban egy időben zajló kezdeményezés, a European Money Week része. Más pénzügyi szervezetekhez hasonlóan a biztosítók nemzetközi közössége is nagy hangsúlyt helyez a pénzügyi ismeretek állandó bővítésére, s nemcsak a fiatalokra koncentrálva, de az „élethosszig tartó tanulás” jegyében. Ennek keretében az Insurance Europe, az európai biztosítók szövetsége év eleji kiadványában öt pontban foglalta össze, mit tartson szem előtt az, aki újévi fogadalmának megfelelően idén okosan szeretné bebiztosítani magát (részletek a www.insuranceeurope.eu/insure-wisely oldalon):
- Képezd magad! Ha nem vagyunk biztosak a pénzügyi döntéseinkben, szánjunk időt a pénzügyi és biztosítási koncepciók megismerésére.
- Fedezd fel az új digitális csatornákat! A honlapoktól az okos telefonokig, a különböző applikációkig egyre több módon lehet kommunikálni a biztosítóval a megfelelő termék kiválasztásában, pénzügyi döntések előtt, vagy akár kárbejelentéseknél.
- Tudd, mire vonatkozik a biztosításod! Túl gyakran süllyesztjük el az aláírt szerződést a fiók mélyére anélkül, hogy megértenénk, mikor fizet a biztosító és melyek a kizáró okok.
- Aktualizáld a biztosításod! Évente legalább egyszer ellenőrizzük, nem állt-e be életkörülményeinkben olyan változás, amelyhez hozzá kellene igazítani a szerződésünket.
- Tégy félre a nyugdíjra! A pénzügyi egészség szempontjából kritikusan fontos, hogy jól mérjük fel a nyugdíjaskor utáni várható szükségleteink és bevételeink egyenlegét.
Minderre a magyar biztosítók ügyfeleinek is érdemes figyelni.