Kiemelt információforrás a MABISZ ügyfélszolgálata


Kiemelt információforrás a MABISZ ügyfélszolgálata

Másfél év alatt 40 ezer érdeklődő

2012.08.08.

Indulása óta, az elmúlt másfél évben közel 40 ezren, az idei első félévben összesen csaknem 9700-an fordultak a MABISZ ügyfélszolgálatához. A megkeresések döntő többsége a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás területét érinti – tette közzé a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) a 2010. szeptember 1-je óta működő ügyfélszolgálat legfrissebb adatait.

2012 első hat hónapjában elsősorban a nemzetközi károkkal, a fedezetlenségi díjjal, valamint a bónus-malus besorolásokkal kapcsolatosan érkeztek megkeresések az ügyfelektől. A szövetség központi ügyfélszolgálatának idei első féléves adataiból kiderül, hogy a MABISZ ügyfélszolgálatához érkező megkeresések zöme – közel 63 százaléka – nem konkrét, a biztosítókat, illetve a MABISZ-t érintő kérdés. Az ügyfelek egyre több esetben a MABISZ ügyfélszolgálatát keresik fel, ha felvilágosítást kérnek. Az elmúlt másfél év adatai szerint az ügyfelek hiteles információforrásnak tekintik és a biztosításaikkal kapcsolatos kérdéseikkel, problémáikkal is megkeresik a szervezetet.

Ami a megkeresések tárgyát illeti, jól látszik, hogy leggyakrabban az állománykezeléssel, illetve a kárrendezéssel kapcsolatos kérdésekkel jelentkeztek leggyakrabban az ügyfelek. 2012 elején egyértelműen látszott a közelmúltban indult Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszerrel (KKNYR) kapcsolatos problémák erős dominanciája.

Az elmúlt bő másfél évben legtöbben a biztosítatlan gépjárművek, illetve az ismeretlen károkozók által okozott károkkal kapcsolatosan keresték meg a szövetséget (43%), ezt a fedezetlenségi díjjal, illetve a bónus-malus besorolással kapcsolatos kérdések követték (23%).

A MABISZ Ügyfélszolgálatának legfontosabb célja, hogy az ügyfelek minél tájékozottabbak legyenek biztosítási kérdésekben, minél gyorsabban és minél pontosabb információhoz tudjanak jutni biztosítási szerződésükkel kapcsolatban. Ennek jegyében készült el a közelmúltban a szövetség új Facebook oldala is. A hagyományos ügyfélszolgálathoz kapcsolódóan az ügyfelek mostantól a közösségi oldalon is elérhetik a MABISZ-t és probléma esetén mód nyílik azonnali kapcsolatfelvételre is.

A MABISZ ügyfélszolgálatához beérkező megkeresések típusa 2010. szeptember 1- 2012. június 30

Forrás: MABISZ

KGFB díjtarifa hirdetés – Allianz KGFB díjtarifa hirdetés Allianz Hungária Biztostó Zrt. ...
TKM TKM Mutató az ügyfelek érdekében Átláthatóbbá és összehasonlíthatóvá válnak a biztosítók unit-linked életbiztosítási termékei. ...
Beszámolók Beszámolók A MABISZ beszámolója a 2017. évről Mérleg Eredménykimutatás Kiegészítő melléklet Közhasznúsági melléklet ...