Az E-kárbejelentő alkalmazás Az Év Honlapja díjat kapott!


Az E-kárbejelentő alkalmazás Az Év Honlapja díjat kapott!

2019.11.28.

A MABISZ által kifejlesztett digitális baleseti kárbejelentő, – az e-kárbejelentő alkalmazás – két kategóriában is díjazott lett az idei Az Év Honlapja pályázaton. Díjazták a szövetség öngondoskodási kampányát is.

 

Az online marketing-kommunikációs szakma legrangosabb hazai eseményén, az idén már 18. alkalommal megrendezett Az Év Honlapja pályázaton az E-kárbejelentő Non profit kategóriában elnyerte Az Év Honlapja díjat, Az Év Technológiai Megoldása kategóriában pedig minőség díjjal gazdagodott. Az Extra Budapestben rendezett ünnepélyes gálán a díjakat dr. Molnos Dániel és Mészáros László, a MABISZ főtitkára és informatikai vezetője vették át.

 

A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 183 nevezés érkezett, 26 kategóriában. A szakmai zsűri a pályaműveket azok technikai fejlettsége, a tartalom gazdagsága és a népszerűsége vonatkozásában vizsgálta. A zsűri értékelése a két díjhoz: „Gyorsan, egyszerűen, a problémára koncentrálva. Igazi platform független megoldás egy kényes helyzetben. Az applikáció letisztult, könnyen használható, igazán felhasználóbarát. Emellett pedig környezetbarát is, hiszen ezentúl nincs szükség a papír alapú kárbejelentőre.” Illetve: „A kezdeményezés célja valóban hiánypótló, de a kivitelezése szemmel láthatóan túlmutat mindazon, amit elképzelnénk. Érzékelhetően igyekeztek igazodni a várható helyzetekhez és minél egyszerűbben kezelhetővé tenni az oldalt mind vizuálisan, mind pedig tartalmilag, mely óriási segítség a gépjárművezetőknek.”

 

Az E-kárbejelentő idén január 8-án indult útjára. A MABISZ égisze alatt, valamennyi, a gépjármű felelősségbiztosítási piacon érdekelt biztosító társaság együttműködésével kifejlesztett applikáció a hagyományos papír alapú „kék-sárga” baleseti kárbejelentőnek kínál alternatívát, és az ekar.hu oldalról valamint az alkalmazás-boltokból ingyenesen letölthető autós kényelmi szolgáltatás. A megjelenése óta az alkalmazás több fejlesztésen, funkcióbővítésen ment keresztül. Már olyan helyzeteket is kezelni tud, amikor a baleset egyik résztvevője külföldi biztosítóval áll szerződéses viszonyban, vagy épp nem rendelkezik érvényes biztosítással, értesíteni tudja a tulajdonost vagy üzembentartót a balesetről, megadja a becsült kárértéket, ajánl szervizt. Beépült egy CASCO-funkció is. A biztosítótársaságok által pedig az ügyfeleiknek kiküldött, illetve az új szerződések megkötésekor a biztosítási dokumentumokon (például díjigazolás, zöldkártya) elhelyezett QR kódokkal egyszerűen, akár előre feltölthetők a felelősségbiztosítási szerződésünk adatai az applikációba.

 

Egy júniusi felmérés szerint az E-kárbejelentő applikációról a magyar felnőtt lakosság 48,4 százaléka hallott már. A személyes tapasztalattal rendelkezők mindegyike elégedett volt az applikációval. Az E-kárbejelentő november végén már több mint 240 ezer letöltésnél tart és több mint hatezer kárbejelentés ennek segítségével érkezett be a biztosító társaságokhoz.

 

Az applikáció marketing célja, hogy a káresemények rendezése a lehető legegyszerűbben és leggyorsabban menjen végbe. A hagyományos „kék-sárga” baleseti bejelentővel szemben az alkalmazással pontosabb információk oszthatók meg a biztosítókkal. Az applikáció a folyamatos fejlesztésekkel nagy hangsúlyt fektet a felhasználói élményre, és arra, hogy a felület teljes mértékben felhasználóbarát legyen.

 

A szerdai díjátadón Marketing Gyémánt díjat kapott az applikáció kampánya is. A Magyar Marketing Szövetség díját kapta a MABISZ öngondoskodási kampánya is, amely egyben elnyerte Az év influencer kampánya díjat is.